Te warsztaty zawdzięczamy starożytnym Fenicjanom, którzy ok 4 tys. lat temu wynaleźli mydło. Podczas zajęć młodzi odkrywcy z klasy 4as poznali krótką historię mydła, jego rodzaje oraz samodzielnie wyprodukowali ozdobne, ekologiczne mydełka glicerynowe.
Największą atrakcją tego dnia było oczywiście tworzenie barwnych mydełek. Dzieci same wybierały kształt, kolor i zapach mydełek, pomagały przy mieszaniu oraz rozpoznawały zapachy i trzeba przyznać, były bardzo dumne ze swojego dzieła. Do wyboru był również elementy do dekoracji: płatki różane, rumianek, nagietek, lawenda oraz ziarenka kawy.
Każdy stworzył niepowtarzalne mydełko ze swoją ulubioną nutą zapachową. Po stężeniu masy glicerynowej, mydełka zostały pięknie zapakowane. Będą doskonałym prezentem dla najbliższych. Każdy uczeń zabrał do domu niepowtarzalne, pachnące mydełka.

Tworzenie slime, czyli mas plastycznych z różnych - dostępnych powszechnie preparatów - to ostatnio jedno z ulubionych zajęć kreatywnych dla dzieci. Ciągnące, świecące lub puszyste...glutki. Tworzenie slime-ów to jednak nie tylko super zabawa, ale okazja aby poznać świat chemicznych eksperymentów. 09 listopada w Szkole Podstawowej w Żórawinie odbyły się pierwsze warsztaty dla uczniów z tworzenia własnego slime.

W kreatywnej zabawie wzięła udział prawie cała klasa 4a. Dzieci uczestniczyły w szalonej podróży do barwnego świata chemicznych glutków. Jedną z głównych atrakcji były oczywiście SLIME!  Wszyscy przystąpili do produkcji własnych, ciągnących się glutków w ulubionym kolorze. Pamiątkowe SLIMowe stworki dzieci zabrały do domu. Zabawa różnego rodzaju masami to świetne zajęcie, które oddziałuje na zmysł dotyku, przez co korzystnie wpływa na integrację sensoryczną u dziecka. 

Było kolorowo, pachnąco i radośnie!                  

Zapraszamy do wspólnego brudzenia się i miłego spędzenia czasu

Chemia w małej skali (small-scale chemistry – SSC) jest techniką wspomagającą doświadczalne nauczanie chemii. Polega na pracy z niewielkimi ilościami substancji, co zwiększa bezpieczeństwo eksperymentu, zmniejsza czas jego przeprowadzenia i umożliwia dokładniejsze omówienie. Innowacyjna technika Small-Scale Chemistry pozwalana nowoczesne, całościowe, przejrzyste, przyjazne i aktywizujące podejście do doświadczalnej strony nauczania przedmiotów przyrodniczych uczniów i studentów.

Technika ta wymaga często zastosowania nietradycyjnej aparatury. Eksperymenty niejednokrotnie wykonywane są z wykorzystaniem przedmiotów używanych w gospodarstwie domowym. Technika SSC ułatwia efektywne nauczanie poprzez samodzielne wykonywanie przez uczniów doświadczeń ukazujących istotę przemian chemicznych.