^Do góry
  • 1 Ania
    Dzięki nauce w tej szkole mogłam bez trudu poradzić sobie w gimnazjum! Nauczyciele mieli rację, gdy mówili, że wszystko to czego się nauczę przyda się w nowej szkole.
  • 2 Bartek
    To w tej szkole znalazłem prawdziwych przyjaciół, z którymi trzymam się dalej! Z niektórymi spotykamy się po lekcjach i wspominamy czasy podstawówki.
  • 3 Justynka
    W tej szkole zawsze czuję się bezpiecznie. Nie grozi mi nic złego ze strony starszych klas. Wszyscy dbają o to, aby nic się nie wydarzyło. Bardzo dobrze wspominam też wycieczki, na których poznałam wiele ciekawych miejsc.
  • 4 Filip
    W szkole są super nauczyciele, zawsze mogę na nich liczyć, gdy czegoś nie umiem. Ja nie lubię się za bardzo uczyć, ale oni zachęcają mnie do tego.
  • 5 Weronika
    Dzięki tej szkole znam ortografię, umiem liczyć, znam przyrodę, historię, uprawiam sport i wiem jak sobie radzić w życiu...
baner

Spływ pontonowy Przełomem Bardzkim

BardoStartoweSezon turystyczny za - kończyliśmy w rodzinnej atmosferze w Sudetach Środkowych. Członkowie SKT wraz z rodzicami i ro - dzeństwem wzięli udział w spływie pontonowym po Nysie Kłodzkiej. Pogoda jak zwykle dopisała, dobre humory również. Po ekscytującej rywa - lizacji wspólnie usiedliśmy do stołu, zajadając potrawy z grilla przygotowane przez rodziców. Zwieńczeniem wycieczki było zdobycie punktu widokowego, na który zaprowadziła nas jedna ze stromych ścieżek pątniczych doliną potoku Srebrnik przez Źródło Marii. Pełni wrażeń wróciliśmy pociągiem do domu i z niecierpliwością oczekujemy na kolejne turystyczne przygody w nowym roku szkolnym.

Zapraszamy do  galerii zdjęć!!!

SKT w Osówce

Osowka startNowy sezon turystyczny rozpoczęliśmy wycieczką do Podziemnego Miasta Osówka. Nasi klubowicze pociągiem dojechali do Głuszycy Górnej a stamtąd czarnym szklakiem dotarli do niezwykłego Kompleksu. Na miejscu czekała ich trasa edukacyjna, gdzie podzieleni na drużyny, pod czujnym okiem przewodnika, zdobywali informacje na temat Osówki. Aby sprawdzić swoją wiedzę, musieli rozwiązać szereg zagadek przyrodniczych oraz historyczych. Zwycięzcy otrzymali medale a "przegrani" drobne, słodkie upominki. Na koniec, pozostało już tylko dotarcie na stację w Bartnicy – tym razem żółtym i niebieskim szlakiem. Pogoda jak zwykle dopisała, a piękne jesienne krajobrazy cieszyły nasze oczy i serca.

Wycieczka do Nowej Rudy

NowaRuda StartW tym roku Złotą Polską Jesień podziwialiśmy w górach Sowich. Naszą październikową przygodę rozpoczęliśmy w muzeum Dawnej Kopalni, poznając jej historię oraz dzieje nowo - rudzkiego górnictwa. Prześle - dziliśmy proces powstawania węgla, dowiedzieliśmy się o jego właściwościach i rodzajach. Podziwialiśmy autentyczne odciski paproci, skrzypów i widłaków oraz okazy wielu ciekawych minerałów. Wśród eksponatów muzealnych zoba - czyliśmy między innymi: górnicze mundury, szpady, kordziki, laski, lampy, hełmy, kufle, aparaty tlenowe, metanomierze, zapalniki a także wyrywacze rurkowe.

Czytaj więcej: Wycieczka do Nowej Rudy

SKT w Kłodzku

zdjęcie główne klodzko30. marca Szkolne Koło Turystyczne wybrało się na podbój Kłodzka. Głównym celem podróży była Twierdza będąca systemem obronnym z okresu XVII i XVIII wieku. Przygoda rozpoczęła się na Dziedzińcu Tumskim, gdzie w średniowieczu stały zabudowania zakonu augustianów. Następnie trasa poprowadziła pod Bastion Alarmowy. Ważnymi punktami zwiedzania były: lazaret, Bastion Wieżowy oraz donjon (ostatnie miejsce obrony) zajmujący tereny dawnego zamku. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się jak wyglądało życie żołnierzy w armii pruskiej. Ponieważ pogoda dopisała, udało się również zwiedzić kłodzką starówkę, urzekającą renesansową i barokową zabudową a także Podziemne korytarze "Trasy turystycznej 1000-lecia", które wydrążono w okresie od XIII do XVII wieku z przeznaczeniem na magazyny. Podczas wojen ich głębokie komory wykorzystywane były w celach obronnych jako schrony. Na kolejną wyprawę SKT zaprasza już w kwietniu.

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa w Żórawinie Rights Reserved.