^Do góry
  • 1 Ania
    Dzięki nauce w tej szkole mogłam bez trudu poradzić sobie w gimnazjum! Nauczyciele mieli rację, gdy mówili, że wszystko to czego się nauczę przyda się w nowej szkole.
  • 2 Bartek
    To w tej szkole znalazłem prawdziwych przyjaciół, z którymi trzymam się dalej! Z niektórymi spotykamy się po lekcjach i wspominamy czasy podstawówki.
  • 3 Justynka
    W tej szkole zawsze czuję się bezpiecznie. Nie grozi mi nic złego ze strony starszych klas. Wszyscy dbają o to, aby nic się nie wydarzyło. Bardzo dobrze wspominam też wycieczki, na których poznałam wiele ciekawych miejsc.
  • 4 Filip
    W szkole są super nauczyciele, zawsze mogę na nich liczyć, gdy czegoś nie umiem. Ja nie lubię się za bardzo uczyć, ale oni zachęcają mnie do tego.
  • 5 Weronika
    Dzięki tej szkole znam ortografię, umiem liczyć, znam przyrodę, historię, uprawiam sport i wiem jak sobie radzić w życiu...
baner

Pierwsze obserwacje nieba

Dzięki dotacji z Fundacji KGHM oraz przyjaciół szkoły udało się pozyskać środki na stworzenie Szkolnego Obserwatorium Astronomicznego.
Obserwatorium posiada na wyposażeniu m.in. 5 lunet, które w ostatnią środę zostały użyte do pierwszej, nocnej obserwacji nieba.
Uczniowie klasy 5a mieli możliwość sprawdzenia, co jest widoczne na Księżycu (kratery, morza, wyżyny itp.) oraz poznali 3 gwiazdozbiory: Wielką Niedźwiedzicę, Małą Niedźwiedzicę oraz Kasjopeję. Dzięki lunetom znaleźli Gwiazdę Polarną, a na Wielkim Wozie obserwowali gwiazdę Mizar oraz sąsiadującą z nią gwiazdę Alkor. Dla Arabów para Mizar i Alkor była „jeźdźcem i koniem”, a rozróżnienie gwiazd stanowiło test dobrego wzroku. Dzieci test przeszły pozytywnie odnajdując obie gwiazdy.

W najbliższym czasie planowane są kolejne obserwacje nieba, na które zaproszeni zostaną wszyscy zainteresowani uczniowie z naszej szkoły.

Chińskie mandale

Kolejny kraj odwiedzony przez "Matematyczny Azja Express" to Chiny. Właśnie tam mandala występuje jako motyw artystyczny.
Mandala buddyjska to harmonijne połączenie koła i kwadratu, gdzie koło jest symbolem nieba, transcendencji, zewnętrzności i nieskończoności, natomiast kwadrat przedstawia sferę wewnętrzności, tego co jest związane z człowiekiem i ziemią. Obie figury łączy punkt centralny, który jest zarówno początkiem jak i końcem całego układu.
Na zajęciach uczniowie nie zajmowali się buddyzmem, natomiast zajęli się tworzeniem mandali jako figurze geometrycznej, w której występuje szereg interesujących symetrii.
Mandale stworzone przez dzieci wystawione są na tablicy w sali 203, zapraszamy do oglądania.

Zajęcia "Matematyczny Azja Express" sfinansowane są ze środków pochodzących z mFundacji w programie mPotęga.

Arabska pandżara

Przez miesiąc uczniowie uczestniczący w zajęciach Matematyczny Azja Express nauczyli się tworzenia arabskiej pandżary pochodzącej ze zwoju Mirzy Akbur Khana.

Pandżara jest rodzajem dekoracji w krajach arabskich (arabeska), która w formie oryginalnej zbudowana jest tylko z figur geometrycznych tworząc ozdobną kratę w budynkach.
Nasza pandżara została rozszerzona o elementy witrażu tworząc ciekawą dekorację na szybie przy sali 203.
Tworzenie pandżary rozpoczęło się od nauczenia się geometrycznej konstrukcji wybranej figury. Następnie wykonanych zostało kilkadziesiąt kopii, które posłużyły do cięcia z bibuły elementów witrażu. Dłuższy czas trwało też przygotowanie czarnych pasków, a następnie ich naklejenie na szybie. Na początku października pandżąra była gotowa.

Zajęcia "Matematyczny Azja Express" sfinansowane są ze środków pochodzących z mFundacji w programie mPotęga.

Matematyczny Azja Express wyruszył!

Jego pierwszą stacją było zebranie grupy śmiałków do wyprawy w nieznane rejony świata – do Azji, kontynentu różnorodności i wielkiej nauki, o której znaczeniu niewielu ma świadomość. W każdy wtorek uczestnicy ekspedycji będą mieli możliwość poznawania innych światów, w których matematyka będzie motywem przewodnim.
Pierwszy rejon Azji, który odwiedzili uczniowie to arabskie kraje Bliskiego Wschodu. Dowiedzieli się m.in. o kulturze krajów arabskich, o zdobnictwie muzułmańskich meczetów, w których królują wzory geometryczne.
W końcu poznali rysunki w zwojach Mirzy Akbar Khana, z których wybrali jeden motyw – pandżara (rodzaj ornamentu). Następnie nauczyli się go konstruować, aż w końcu tworzą go na szybie i przekształcają w pandżarowy witraż, który ozdobi wejście do pracowni matematycznej.
Praca ta wymaga nie lada cierpliwości… Efekt niebawem.

Projekt "Matematyczny Azja Express" sfinansowany został w programie mPotęga przez mFundację.

Mat Wars

W odległej galaktyce, na planecie Rubra Sirbena, rozpoczęły się Matematyczne Wojny.
Jeden z dawnych Mistrzów zapoczątkował Akademię MatJedi, do której przyjął młodych padawanów z planet Rubra Sirbena, Kahlau, Thauer, Bogonouwe, Allodium Monachorum i Alt Schliesa.
Młodzi uczniowie będą zgłębiać tajemnice Matematycznej Strony Mocy, uczestniczyć w misjach, zdobywać zaszczytne odznaczenia, a wszystko to w grupach, na które zostali podzieleni.
Niech MatMoc będzie z Wami.

Olimpiada Matematyczna Juniorów

Zapraszamy wszystkich uczniów, których fascynują zadania matematyczne, do wzięcia udziału w wyjątkowym konkursie.

Główny powód, dla którego warto wystartować:
Zostając finalistą OMJ, możesz kontynuować naukę w dowolnej szkole ponadgimnazjalnej (średniej), do której zostaniesz przyjęty z pominięciem standardowej procedury rekrutacyjnej.

Jak zostać finalistą:
- rozwiązać zadania korespondencyjne
- wziąć udział w teście w dniu 27 września 2018 r. o godz. 9.00 w sali 203 (budynek gimnazjum).

Nie jest konieczne rozwiązanie wszystkich zadań!
Każdy uczeń, który weźmie udział w teście lub prześle rozwiązanie przynajmniej jednego zadania z części korespondencyjnej, stanie się uczestnikiem Olimpiady i w zależności od uzyskanego wyniku może zostać zakwalifikowany do zawodów stopnia drugiego.

Więcej szczegółów na stronie www.omj.edu.pl lub u pana Szymona Głogowskiego (szkolnego koordynatora Olimpiady).

Matematyczny Azja Express

Czy widzieliście kiedyś program Azja Express? Jeśli nie koniecznie go obejrzyjcie, bo w przyszłym roku szkolnym odbędzie się u nas w szkole Matematyczny Azja Express.

Przez matematyczne bezdroża Azji poprowadzi uczniów pan Szymon Głogowski, który jako przewodnik zapozna wszystkich z arabską sztuką "gereh", posadzkami Abu Dhabi, irańskimi pandżarami, hinduskimi wedami, chińskimi kratami i japońskim sangaku.

Pomysł na ww. projekt uzyskał dotację w wysokości 5000,00 zł z Fundacji mBanku w ramach programu mPotęga.

Wyniki konkursu "Sześcian"

Przedstawiamy wyniki konkursu na najładniejszy sześcian:

1 miejsce - Justyna Turowska - kl. 3a
2 miejsce - Karolina Salikov - kl. 4a
3 miejsce - Igor Mendyk - kl. 4a

Dodatkowo zostały przyznane dwa wyróżnienia grupowe dla klas 3d i 1c.
Dyplomy i nagrody zostaną wręczone na zakończenie roku.

Wynik matematycznego "Kangura"

Znamy już wyniki międzynarodowego konkursu matematycznego "Kangur".

Jury krajowe wyróżniło z naszej szkoły trzy osoby:

- Matyldę Mazurkiewicz z klasy 6as
- Natalię Olasz z klasy 4a
- Adama Wójcika z klasy 3c

Wyniki pozostałych uczniów wywieszone są na tablicy przy sali nr 40.

Dzień Sześcianiu

W dniu 23 kwietnia 2018 r. odbędzie się w naszej szkole Dzień Sześcianu.
W ramach tego dnia przeprowadzone zostaną następujące konkursy i zadania:

1) "Ucieczka z sześciu ścian" (escape room) po 6 osób z klas VI i VII.

2) Konkurs "Kolorowy sześcian" dla klas I-IV - zbudowanie modelu sześcianu i plastyczne ozdobienie go dowolną techniką (prace należy dostarczyć najpóźniej 23 kwietnia do godziny 9.00)

3) Konkurs "Bryły platońskie" dla klas V-VII - zbudowanie modeli brył platońskich (prace należy dostarczyć najpóźniej 23 kwietnia do godziny 9.00)

4) Turniej kostki rubika (kto najszybciej ułoży kostkę) - dla zainteresowanych osób (zgłoszenia chętnych do 20 kwietnia)

5) Turniej "Logiczne kości" - matematyczna gra w kości - dla zainteresowanych osób. (zgłoszenia chętnych do 20 kwietnia)

Wszyscy chętni proszeni są o zgłaszanie się lub przynoszenie prac:
- w budynku podstawówki - do pana Szymona Głogowskiego
- w budynku gimnazjum - do pani Agaty Midor.

W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z ww. nauczycielami.

Konkurs KoALa

Drugi raz nasi uczniowie wzięli udział w Konkursie KoALa (Kombinatoryka - Algorytmika - Logika).

Do zmagań z własnym umysłem przystąpiło 20 uczniów klas IV-VII, którzy mieli do wykonania 7 zadań z pogranicza matematyki i informatyki. Konkurs ukazuje informatykę jako naukę, do której uprawiania potrzeba matematycznej umiejętności logicznego i dedukcyjnego myślenia.

Sponsorzy Festynu

  • alex.png
  • bs_katy_wroclawskie_beztla.png
  • dekoratornia.png
  • dirks.jpeg
  • dlm-logo-1.png
  • eurpharma.png
  • gajowski_agrotechnika.png
  • helpzone.png
  • imc-logo.jpg
  • inwestrol.jpg
  • kita.png
  • koba.png
  • krainakobiecosci.png
  • kwiaciarnia.png
  • logo_vogelsang_big.gif
  • logwin.png
  • mccain.jpeg
  • messa.jpg
  • mitszak.png
  • momot.png
  • muzeum.jpg
  • ogrody.png
  • poddebami.png
  • ropla.jpg
  • salonurody.png
  • ssab.jpg
  • szmuc.png
  • terytorium.png
  • wilmar.jpg

1% dla Janosika









AK logo

Szkoła Muzyczna

Możesz pomóc szkole


Możesz wpłacić dowolną kwotę
(darowiznę)
dla SP w Żórawinie
nr konta:
88 9574 1028 2002
0100 7983 0001

Reforma edukacji

Certyfikaty i programy

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa w Żórawinie Rights Reserved.


Facebook youtube