^Do góry
  • 1 Ania
    Dzięki nauce w tej szkole mogłam bez trudu poradzić sobie w gimnazjum! Nauczyciele mieli rację, gdy mówili, że wszystko to czego się nauczę przyda się w nowej szkole.
  • 2 Bartek
    To w tej szkole znalazłem prawdziwych przyjaciół, z którymi trzymam się dalej! Z niektórymi spotykamy się po lekcjach i wspominamy czasy podstawówki.
  • 3 Justynka
    W tej szkole zawsze czuję się bezpiecznie. Nie grozi mi nic złego ze strony starszych klas. Wszyscy dbają o to, aby nic się nie wydarzyło. Bardzo dobrze wspominam też wycieczki, na których poznałam wiele ciekawych miejsc.
  • 4 Filip
    W szkole są super nauczyciele, zawsze mogę na nich liczyć, gdy czegoś nie umiem. Ja nie lubię się za bardzo uczyć, ale oni zachęcają mnie do tego.
  • 5 Weronika
    Dzięki tej szkole znam ortografię, umiem liczyć, znam przyrodę, historię, uprawiam sport i wiem jak sobie radzić w życiu...
baner

zDolny Ślązaczek - matematyka

13 listopada 2018 r. we Wrocławiu odbył się rejonowy konkurs "zDolny Ślązaczek - matematyka". Naszą szkołę reprezentował Miłosz Rolle, uczeń klasy 7as, który jako jedyny w tym roku dostał się do kolejnego etapu tego konkursu.
Niebawem otrzymamy informację o tym, czy Miłosz zakwalifikował się do finału. Tymczasem pozostało trzymać nam kciuki.

Ku titil ani kana keve ur

"Ku titil ani kana keve ur" to zdanie w języku tungag pochodzącym z Papui-Nowej Gwinei i oznaczające "ty kroisz moje banany".

To i wiele innych zdań pojawiło się na etapie szkolnym XVII Międzynarodowej Olimpiady Lingwistycznej. Zadaniem uczniów była analiza zdań w unikalnych językach, aby następnie stworzyć własne zwroty. Trudna to była przeprawa dla blisko 45 uczestników, którzy postanowili popróbować swoich sił w dość oryginalnym konkursie. W zadaniach pomagały umiejętności językowe, jak również logika matematyczna.

Laureaci szkolnego etapu będą znani jeszcze w tym roku, ale na listę uczestników, którzy przeszli do kolejnego etapu będziemy musieli poczekać aż do stycznia.

Matematyczny listopad

Informujemy, że bardzo bogaty w konkursy matematyczne będzie listopad.
W przyszłym miesiącu czekają nas:

8 XI 2018 - szkolny etap XVII Olimpiady Lingwistyki Matematycznej
19 XI 2018 - konkurs KOMA dla klas 4-6
26 XI 2018 - konkurs KOMA dla klas 7-8 i gimnazjum
28 XI 2018 - pierwszy Mecz Matematyczny.

Osoby chętne do uczestniczenia w powyższych konkursach proszone są o zgłaszanie się do p. Szymona Głogowskiego.

Wystartowało Kółko Matematyczne

W ubiegłą środę odbyły się pierwsze zajęcia Koła Matematycznego. W zajęciach uczestniczyli uczniowie, którzy chcą znacznie rozszerzyć swoje umiejętności matematyczne. Będą oni próbować swoich sił w konkursach matematycznych, choć realne sukcesy będą być może dopiero w kolejnym roku szkolnym. Niestety, podobnie jak sport, matematyka musi być systematycznie ćwiczona. Podobnie jak mięśnie - umysł wymaga systematycznego treningu. Właśnie rozpoczęliśmy realizację planu, a celem są sukcesy młodych adeptów Królowej Nauk.

Pierwsze obserwacje nieba

Dzięki dotacji z Fundacji KGHM oraz przyjaciół szkoły udało się pozyskać środki na stworzenie Szkolnego Obserwatorium Astronomicznego.
Obserwatorium posiada na wyposażeniu m.in. 5 lunet, które w ostatnią środę zostały użyte do pierwszej, nocnej obserwacji nieba.
Uczniowie klasy 5a mieli możliwość sprawdzenia, co jest widoczne na Księżycu (kratery, morza, wyżyny itp.) oraz poznali 3 gwiazdozbiory: Wielką Niedźwiedzicę, Małą Niedźwiedzicę oraz Kasjopeję. Dzięki lunetom znaleźli Gwiazdę Polarną, a na Wielkim Wozie obserwowali gwiazdę Mizar oraz sąsiadującą z nią gwiazdę Alkor. Dla Arabów para Mizar i Alkor była „jeźdźcem i koniem”, a rozróżnienie gwiazd stanowiło test dobrego wzroku. Dzieci test przeszły pozytywnie odnajdując obie gwiazdy.

W najbliższym czasie planowane są kolejne obserwacje nieba, na które zaproszeni zostaną wszyscy zainteresowani uczniowie z naszej szkoły.

Chińskie mandale

Kolejny kraj odwiedzony przez "Matematyczny Azja Express" to Chiny. Właśnie tam mandala występuje jako motyw artystyczny.
Mandala buddyjska to harmonijne połączenie koła i kwadratu, gdzie koło jest symbolem nieba, transcendencji, zewnętrzności i nieskończoności, natomiast kwadrat przedstawia sferę wewnętrzności, tego co jest związane z człowiekiem i ziemią. Obie figury łączy punkt centralny, który jest zarówno początkiem jak i końcem całego układu.
Na zajęciach uczniowie nie zajmowali się buddyzmem, natomiast zajęli się tworzeniem mandali jako figurze geometrycznej, w której występuje szereg interesujących symetrii.
Mandale stworzone przez dzieci wystawione są na tablicy w sali 203, zapraszamy do oglądania.

Zajęcia "Matematyczny Azja Express" sfinansowane są ze środków pochodzących z mFundacji w programie mPotęga.

Arabska pandżara

Przez miesiąc uczniowie uczestniczący w zajęciach Matematyczny Azja Express nauczyli się tworzenia arabskiej pandżary pochodzącej ze zwoju Mirzy Akbur Khana.

Pandżara jest rodzajem dekoracji w krajach arabskich (arabeska), która w formie oryginalnej zbudowana jest tylko z figur geometrycznych tworząc ozdobną kratę w budynkach.
Nasza pandżara została rozszerzona o elementy witrażu tworząc ciekawą dekorację na szybie przy sali 203.
Tworzenie pandżary rozpoczęło się od nauczenia się geometrycznej konstrukcji wybranej figury. Następnie wykonanych zostało kilkadziesiąt kopii, które posłużyły do cięcia z bibuły elementów witrażu. Dłuższy czas trwało też przygotowanie czarnych pasków, a następnie ich naklejenie na szybie. Na początku października pandżąra była gotowa.

Zajęcia "Matematyczny Azja Express" sfinansowane są ze środków pochodzących z mFundacji w programie mPotęga.

Matematyczny Azja Express wyruszył!

Jego pierwszą stacją było zebranie grupy śmiałków do wyprawy w nieznane rejony świata – do Azji, kontynentu różnorodności i wielkiej nauki, o której znaczeniu niewielu ma świadomość. W każdy wtorek uczestnicy ekspedycji będą mieli możliwość poznawania innych światów, w których matematyka będzie motywem przewodnim.
Pierwszy rejon Azji, który odwiedzili uczniowie to arabskie kraje Bliskiego Wschodu. Dowiedzieli się m.in. o kulturze krajów arabskich, o zdobnictwie muzułmańskich meczetów, w których królują wzory geometryczne.
W końcu poznali rysunki w zwojach Mirzy Akbar Khana, z których wybrali jeden motyw – pandżara (rodzaj ornamentu). Następnie nauczyli się go konstruować, aż w końcu tworzą go na szybie i przekształcają w pandżarowy witraż, który ozdobi wejście do pracowni matematycznej.
Praca ta wymaga nie lada cierpliwości… Efekt niebawem.

Projekt "Matematyczny Azja Express" sfinansowany został w programie mPotęga przez mFundację.

Mat Wars

W odległej galaktyce, na planecie Rubra Sirbena, rozpoczęły się Matematyczne Wojny.
Jeden z dawnych Mistrzów zapoczątkował Akademię MatJedi, do której przyjął młodych padawanów z planet Rubra Sirbena, Kahlau, Thauer, Bogonouwe, Allodium Monachorum i Alt Schliesa.
Młodzi uczniowie będą zgłębiać tajemnice Matematycznej Strony Mocy, uczestniczyć w misjach, zdobywać zaszczytne odznaczenia, a wszystko to w grupach, na które zostali podzieleni.
Niech MatMoc będzie z Wami.

Olimpiada Matematyczna Juniorów

Zapraszamy wszystkich uczniów, których fascynują zadania matematyczne, do wzięcia udziału w wyjątkowym konkursie.

Główny powód, dla którego warto wystartować:
Zostając finalistą OMJ, możesz kontynuować naukę w dowolnej szkole ponadgimnazjalnej (średniej), do której zostaniesz przyjęty z pominięciem standardowej procedury rekrutacyjnej.

Jak zostać finalistą:
- rozwiązać zadania korespondencyjne
- wziąć udział w teście w dniu 27 września 2018 r. o godz. 9.00 w sali 203 (budynek gimnazjum).

Nie jest konieczne rozwiązanie wszystkich zadań!
Każdy uczeń, który weźmie udział w teście lub prześle rozwiązanie przynajmniej jednego zadania z części korespondencyjnej, stanie się uczestnikiem Olimpiady i w zależności od uzyskanego wyniku może zostać zakwalifikowany do zawodów stopnia drugiego.

Więcej szczegółów na stronie www.omj.edu.pl lub u pana Szymona Głogowskiego (szkolnego koordynatora Olimpiady).

Matematyczny Azja Express

Czy widzieliście kiedyś program Azja Express? Jeśli nie koniecznie go obejrzyjcie, bo w przyszłym roku szkolnym odbędzie się u nas w szkole Matematyczny Azja Express.

Przez matematyczne bezdroża Azji poprowadzi uczniów pan Szymon Głogowski, który jako przewodnik zapozna wszystkich z arabską sztuką "gereh", posadzkami Abu Dhabi, irańskimi pandżarami, hinduskimi wedami, chińskimi kratami i japońskim sangaku.

Pomysł na ww. projekt uzyskał dotację w wysokości 5000,00 zł z Fundacji mBanku w ramach programu mPotęga.

Sponsorzy Festynu

  • alex.png
  • bs_katy_wroclawskie_beztla.png
  • dekoratornia.png
  • dirks.jpeg
  • dlm-logo-1.png
  • eurpharma.png
  • gajowski_agrotechnika.png
  • helpzone.png
  • imc-logo.jpg
  • inwestrol.jpg
  • kita.png
  • koba.png
  • krainakobiecosci.png
  • kwiaciarnia.png
  • logo_vogelsang_big.gif
  • logwin.png
  • mccain.jpeg
  • messa.jpg
  • mitszak.png
  • momot.png
  • muzeum.jpg
  • ogrody.png
  • poddebami.png
  • ropla.jpg
  • salonurody.png
  • ssab.jpg
  • szmuc.png
  • terytorium.png
  • wilmar.jpg

1% dla Janosika









Szkoła Muzyczna

Możesz pomóc szkole


Możesz wpłacić dowolną kwotę
(darowiznę)
dla SP w Żórawinie
nr konta:
88 9574 1028 2002
0100 7983 0001

Reforma edukacji

Certyfikaty i programy

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa w Żórawinie Rights Reserved.


Facebook youtube